grote ergernis topic

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
fcapri
Kopman
Leeftijd: 38
Postcode: 8790
Contacteer:

Re: grote ergernis topic

#76 Berichtdoor fcapri » do 27 apr 2017, 8:30

tja, lichten aan een school. dan staan ze 1 uur lang gewoon de hele tijd op rood, of mensen gaan oversteken 30meter voor de lichten als die elke minuut op groen gaan.
dat drukke verkeer moet weg van die school en zeker zwaar transport.
ofwel werd er geknoeid door die school langs een drukke weg te leggen, ofwel werd er geknoeid om een baan met zwaar vervoer langs een school te laten lopen.
is er geen achterkant aan de school waar ze de ingang zouden kunnen maken?

en of kinderen ook het geduld gaan hebben om aan de verkeerslichten te wachten, is ook maar de vraag.

eeuwige reiziger
General Manager
Leeftijd: 46
Postcode: 8755
Contacteer:

#77 Berichtdoor eeuwige reiziger » do 27 apr 2017, 22:42

spruitje schreef:Ik kan het ergens wel verstaan hoor. Moeten ze aan elk zebrapad bij elke school lichten gaan zetten? Want dat ook je er wel mee uit.
Kan je eens een foto van het resultaat van die werken posten

Kijk, de wonderoplossing van AWV. Wat verf erbij en het dodelijk gevaar is geweken. Veel doeltreffender dan wijwater, knoflook en zout tegen de beet van de vampier. Verf is alles. Zo wordt schijnbaar bij AWV gedacht. Kijk maar eens naar die zelfmoordstrookjes die de naam "fietspad" hebben meegekregen. Streepjes verf die je als fietser tegen elk aanstormend gevaar langs een drukke verkeersas beschermen. Schitterend hoe eenvoudig de wereld wel is vanop de tekentafel van de heren ingenieurs van AWV.

Ik weet niet wie voor zulke oplossingen staat te juichen, maar ik alvast niet.

Afbeelding
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & Thorax Tangens

fcapri
Kopman
Contacteer:

#78 Berichtdoor fcapri » wo 10 mei 2017, 12:48

gisteren reed ik naar huis, lange bergaf, haalde aardig de 50km/h. komt er een auto uit een zijstraat (ik heb voorrang), de auto stopt, en rijd dan weer door.
ik dus vol in de remmen, en ontwijkmanoevre gedaan. achterwiel verliest grip en fiets begint wat schuin te bewegen richting die overstekende auto :evil: .
een geluk dat de auto het zag en stopt. kon ik de remmen lossen en weer insturen.

vanmorgen lees ik dat dit op het nieuws, kennis van mij en hebben ooit op school samen gezeten...
http://m.hln.be/nieuws/binnenland/wielertoerist-25-overleden-na-aanrijding-in-houthalen~a31aeb96

prijs ik mezelf toch weer gelukkig met mijn bijna-ongeluk
Laatst gewijzigd door fcapri op wo 10 mei 2017, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

spruitje
General Manager
Leeftijd: 40
Postcode: 9320
Contacteer:

#79 Berichtdoor spruitje » wo 10 mei 2017, 13:28

En wat hebben wij vandaag geleerd

- puntje 1: vertrouw nooit op voorrang die verondersteld te krijgen van motorvoertuigen
- puntje 2: rij in de afdaling altijd met je hand op de remmen.
- puntje 3: rij nooit met een bukfiets, zeer gevaarlijk.

Mijn excuses voor evt misplaatst taalgebruik, innige deelneming voor het verlies van uw kennis.
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

Markske
Nieuweling
Contacteer:

#80 Berichtdoor Markske » wo 10 mei 2017, 14:08

fcapri schreef:vanmorgen lees ik dat dit op het nieuws, kennis van mij en hebben ooit op school samen gezeten...
http://m.hln.be/nieuws/binnenland/wielertoerist-25-overleden-na-aanrijding-in-houthalen~a31aeb96

prijs ik mezelf toch weer gelukkig met mijn bijna-ongeluk

Straf dat net jij die kent (ik ben de verkoper van die rode Mango, moest je het nog niet door hebben). Dat is dus op mijn woon-werk traject. Vrijliggend fietspad dat daar een grotere weg kruist. Gisteren ben ik er wel niet gepasseerd, moest toen een heel andere richting uit, richting een klant (ook met de fiets). Vraag me wel af wat er gebeurd is. Ondanks dat dat fietspad een fiets"snel"weg zou moeten zijn/worden, moet je er als fietser aan elke weg die je kruist voorrang verlenen.
Het nuttige met het aangename combineren

fcapri
Kopman
Contacteer:

#81 Berichtdoor fcapri » wo 10 mei 2017, 14:23

Markske schreef:pr

Straf dat net jij die kent (ik ben de verkoper van die rode Mango, moest je het nog niet door hebben).

en daar ben ik nu dus blijkbaar de mist in... rode mango?
die kerel is een collega van mij (en dus ook van bicky maar betwijfel of die hem ook kent). hebben samen 2jaar op opleiding gezeten. in het begin besef je het niet. je denkt gewoon: goh, een Diego D, zo ken ik er ook ene. en die werkt daar ergens ergens in de buurt... en die fietst ook... ff op facebook gekeken en dan gezien dat die ook 25jaar is :shock: . dan zie je dus een heleboel mede collegas op dat artikel (op FB) reageren en dan weet je wel hoe laat het is...

Rikki
Belofte
Leeftijd: 50
Contacteer:

#82 Berichtdoor Rikki » zo 21 mei 2017, 21:35

Jaagpad in Aalter tussen de betoncentrale en restaurant Ten Dauwe.
Daar wandel ik graag met mijn hond voor de rust en het groen en is trouwens verboden voor auto's.
(Eeuwige zal dit kunnen beamen)
Al twee dagen op een rij kom ik daar wagens tegen die niet echt traag rijden , doe teken om te stoppen en dan krijg je de raarste uitleg,
'Ik zoek een visser' Euh raar, de kant aan het kanaal is een afgesloten weide voor schapen...,
'Ik moet naar een huis hier' tiens, er staan hier geen huizen in het autovrije stuk ( reed richting betoncentrale), plus kreeg nog het verwijt dat ik mijn hond moet aanlijnen...
En dan moet een mens kalm blijven... :evil:
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Contacteer:

#83 Berichtdoor eeuwige reiziger » zo 21 mei 2017, 22:52

Rikki schreef:Jaagpad in Aalter tussen de betoncentrale en restaurant Ten Dauwe.
Daar wandel ik graag met mijn hond voor de rust en het groen en is trouwens verboden voor auto's.
(Eeuwige zal dit kunnen beamen)
Al twee dagen op een rij kom ik daar wagens tegen die niet echt traag rijden , doe teken om te stoppen en dan krijg je de raarste uitleg,
'Ik zoek een visser' Euh raar, de kant aan het kanaal is een afgesloten weide voor schapen...,
'Ik moet naar een huis hier' tiens, er staan hier geen huizen in het autovrije stuk ( reed richting betoncentrale), plus kreeg nog het verwijt dat ik mijn hond moet aanlijnen...
En dan moet een mens kalm blijven... :evil:

Het verbodsbord liegt er nochtans niet om... Is het slechte wil of gaat het echt om een vergissing? Ik vermoed eerder dat laatste, want een deel van de oude vaart is voorbehouden voor een vissersclub. En wie voor de eerste keer in het Patersveld moet zijn, durft wel eens nietsvermoedend door te rijden in plaats van in te slaan. Het halfverharde Patersveld ziet er nu eenmaal niet echt uitnodigend uit.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & Thorax Tangens

Rikki
Belofte
Leeftijd: 50
Contacteer:

#84 Berichtdoor Rikki » zo 21 mei 2017, 23:15

Het is niet langs de oude vaart maar langs de nieuwe vaart, waar het slechte weggetje van vroeger geasfalteerd is nu.
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Contacteer:

#85 Berichtdoor eeuwige reiziger » zo 21 mei 2017, 23:19

Rikki schreef:Het is niet langs de oude vaart maar langs de nieuwe vaart, waar het slechte weggetje van vroeger geasfalteerd is nu.

Dat besef ik. Ik kan echter wel begrijpen dat je de weg wat kwijt raakt als je daar voor de eerste keer komt. Het bord van de vissersclub aan de Oude Vaart kan je moeilijk overweldigend noemen...

Dat neemt natuurlijk niet weg dat iedereen met een rijbewijs op zak verondersteld wordt te weten wat een C3-bord betekent...

spruitje
General Manager
Contacteer:

#86 Berichtdoor spruitje » ma 22 mei 2017, 0:08

Hey... Visvijver met rood looppad eromheen. ?

Elke dag mailtje naar politie doen met de nrplaat van al je nieuwe fans... Misschien dat onze vrienden dan ook even controleren

Vandaag was mijn grote ergernis het overschot aan pluisjes in de lucht. Op snelheid vliegt dat overal waar je het niet hebben wil. In de neus, in de mond, onder je bril in de ogen....

Lex
Kopman
Postcode: 3600
Contacteer:

#87 Berichtdoor Lex » wo 24 mei 2017, 13:46

Mijn ergernis van de laatste maanden zijn mensen van alle leeftijden die blijkbaar een eigen interpretatie hebben van de verkeersregels en zonodig hun auto gebruiken om dit kracht bij te zetten.

fcapri
Kopman
Contacteer:

#88 Berichtdoor fcapri » wo 24 mei 2017, 18:49

vandaag wat ergernis op de dashcam vastgelegd van een koersfiets.
mijn vrouw heeft haar eerste werkdag en kent de weg niet goed. dus ik volg haar om te zien of ze wel correct rijdt.

ze moet hierbij ook door verschillende veldbanen buiten bebouwde kom en ineens komen we 2 fietsers tegen die in dezelfde richting rijden. een gewone (electrische?) fiets en een koersfiets.
op het moment dat mijn vrouw de koersfiets voorbij wil gaan, schiet die zich ineens in het midden van de weg, die wou dus die voorligger gaan dubbelen als mijn vrouw haast naast hem zat. (buiten bebouwde kom met 2 naast elkaar en het verkeer hinderen is een overtreding)
ok, mijn vrouw op de remmen en gaat achter hem rijden. de koersfiets rijd daarna verder en mijn vrouw gaat er langzaam over, want ze weet niet welke toeren die nog gaat uithalen.
paar 100meter verder moet mijn vrouw naar rechts afdraaien, ze zet haar pinker op en remt af. de koersvelo doet NIKS en blijft gewoon doorrijden. ik zag het al gebeuren. zij draait rechtsaf, die koersvelo wou mijn vrouw rechts voorbij rijden. die zat er bijna tegen. ik claxoneer en roep door mijn rijd dat die moet stoppen. koersvelo rijd gewoon weg. ik erachter.
ga ik naast hem rijden, raampje open en zeg hem dat hij hoort af te remmen als een voorligger zijn pinker op zet.
zijn reactie: NEE, DE AUTO MOET STOPPEN! IK GA RECHTSDOOR EN IK HEB VOORRANG.

leuk dus, vanaf nu mogen fietser dus rechts voorbij rijden, mogen ze gaan dubbelen wanneer ze willen, want ze hebben voorrang. ik rijd een stuk verder en wil hem laten stoppen, kerel rijd gewoon weg. IK HEB VOORRANG roept die nog. ik meende die kerel van zijn fiets te rijden. pisnijdig
was ik. kerel wil gewoon niet stoppen, ook niet als ik dat vraag. die zou nog opzettelijk tegen mij rijden daar.

wil ik het flmpje van de dashcam posten, heeft die precies last van de warmte. beeld schokt altijd. ik hoop dat youtube het kan fixen

spruitje
General Manager
Contacteer:

#89 Berichtdoor spruitje » wo 24 mei 2017, 20:33

Als er geen fietspad is moet volgens mij links inhalen, ook in bebouwde kom. Das is een 10 j geleden, verandert, als ik het goed heb. Best FF in wegcode duiken.

janV
Junior
Postcode: 2440
Contacteer:

#90 Berichtdoor janV » wo 24 mei 2017, 21:08

Wees voorzichtig met het posten van dashccam beelden (wet op de privicay), heb net onderstaande reactie nog maar geplaatst op een topic die Helen geopend heeft over dashcam

Re: Dashcam

#14 Berichtdoor janV » wo 24 mei 2017, 20:53

Rondom de bewijskracht van dashcam beelden bestaat er een hele juridische polemiek, en dan is er ook nog zoiets als de wet op de privicay. Ik wil hierover geen discussie gaan voeren maar wil gewoon even (aan Helen)meegeven dat ook al heb je dashcam beelden het niet zeker is dat je je slag gaat thuis halen. En ja dan gaat de ergernis en de teleurstelling des te groter zijn. De onderstaande links handelen hierover. Uiteraard zijn er ook vonnissen die wel rekening hielden met dashcam beelden.

https://www.privacycommission.be/nl/dashcams
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=35&t=59731
http://rtv.be/artikels/ongeval-met-vluc ... erd-a31996

Terug naar “Babbelhoek”