M5 m-racer testen

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
spruitje
General Manager
Berichten: 10502
Leeftijd: 41
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Woonplaats: Erembodegem
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#46 Berichtdoor spruitje » di 05 sep 2017, 9:11

Misschien een lichtpuntje. Voor zover ik weet is Eric Baeten de technieker van het fietspunt te Aarschot. Hij is gewezen wereld en Belgisch kampioen ligfietsen en zou dus wel goed voor je fiets kunnen zorgen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be

Pauvre Mouton
Junior
Berichten: 62
Leeftijd: 38
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Woonplaats: Houthalen-Helchteren
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#47 Berichtdoor Pauvre Mouton » di 05 sep 2017, 12:40

spruitje schreef:Misschien een lichtpuntje. Voor zover ik weet is Eric Baeten de technieker van het fietspunt te Aarschot. Hij is gewezen wereld en Belgisch kampioen ligfietsen en zou dus wel goed voor je fiets kunnen zorgen.

Aha, ik zal eens moeten vragen of hij niet liever in Diest gaat werken dan :-)

Pauvre Mouton
Junior
Berichten: 62
Leeftijd: 38
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Woonplaats: Houthalen-Helchteren
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#48 Berichtdoor Pauvre Mouton » di 05 sep 2017, 14:34

KarelJ schreef:...
Het plezier, comfort en de vrij constante reistijd van een ligfiets/velomobiel zijn voor mij persoonlijk veel belangrijker dan het kleine snelheidsvoordeel ten opzichte van b.v. een klassieke racefiets.

Klopt, ik betrap mezelf erop dat snelheid idd niet het belangrijkste is.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1062
Leeftijd: 33
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2300
Woonplaats: Turnhout
Locatie: Turnhout
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#49 Berichtdoor Pleeboy » vr 15 sep 2017, 2:13

Ik heb een M-racer die met mijn 178 cm zonder crank-wiel overlap te sturen valt, enige ingreep hiervoor was 155mm cranks monteren. Had ik al verteld dat ik een toptas heb die uitklapbare zijzakken heeft zodat ik 2 laptops kan meenemen? Bij M5 binnen wandelen, een racemachine aanduiden en zeggen: hij moet alle luxe snufjes hebben van een toerfiets, dat werkt inderdaad niet bij bram. Maar met wat snuffelen op het internet kan je de fiets helemaal naar je zin maken. :-)
Het stalen frame is soepeler dan de raptobike, maar de aandrijving is veel stijver dan mijn oude lowracer. racewielen zijn fragieler maar bollen zoveel beter met 28+ km/u (en dat rijd je heel vaak met deze fiets)
Bochten naar rechts moeten met +7-10km/u genomen worden, en nee, de band slijt niet door omdat je die 2 sec tegen de ketting aandrukt. Als je moet stoppen, zet je de fiets in de goede richting en je sjeest weldra weer iedereen voorbij...
Je kan ook de teruglopende ketting over een rol laten lopen, een busje met draad is al voorzien op het frame. Grote voordeel van deze racer? Geen vuile broek ondanks het gebrek aan kettingbuis!
Snelheid is niet alles, de seiran staat hier ook nog, zalige toerfiets, maar met mijn hobby als occasionele randonneur ben ik wel enkele uren eerder thuis...
Proberen in hoogstraten: pm graag :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Pauvre Mouton
Junior
Berichten: 62
Leeftijd: 38
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Woonplaats: Houthalen-Helchteren
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#50 Berichtdoor Pauvre Mouton » wo 20 sep 2017, 7:52

Pleeboy schreef:Had ik al verteld dat ik een toptas heb die uitklapbare zijzakken heeft zodat ik 2 laptops kan meenemen?

interessante optie!

Pleeboy schreef: Bij M5 binnen wandelen, een racemachine aanduiden en zeggen: hij moet alle luxe snufjes hebben van een toerfiets, dat werkt inderdaad niet bij bram.

Dat heb ik al meermaals gelezen :) Maar dankzij jullie is hier alvast degelijk advies te vinden!

Pleeboy schreef:Bochten naar rechts moeten met +7-10km/u genomen worden, en nee, de band slijt niet door omdat je die 2 sec tegen de ketting aandrukt. Als je moet stoppen, zet je de fiets in de goede richting en je sjeest weldra weer iedereen voorbij...
Je kan ook de teruglopende ketting over een rol laten lopen, een busje met draad is al voorzien op het frame. Grote voordeel van deze racer? Geen vuile broek ondanks het gebrek aan kettingbuis!

Dat wordt dus in een grote lus naar je bestemming rijden waarbij je telkens enkel links moet afslaan. #-o
Lijkt me toch wel een groot minpunt voor dagdagelijks gebruik, maar mits de aanpassing zoals je aangeeft misschien te verhelpen.

Ik spring vandaag bij Fietser.be binnen voor kennismakinggesprek en testritje (e-)waw. Jammer dat ik niet kan doorrijden tot M5 vandaag, maar hij zit (ligt?) ergens op een beurs. Misschien voor later, tenzij ik mij laat inpakken door de waw.


Terug naar “Beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast