Het is nu wo 08 sep 2010, 2:44

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: dwars door limburg
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010, 16:19 
Nieuweling

Dag medeliggers,

Ik wou eens weten hoe het fietsen is van Hasselt via Diest en Aarschot naar Heist-op-den-berg via de N2 en de n10?
Is dat grotendeels vlakke weg? Zonder al te veel bruggen/heuvels?
Of is het toch makkelijker om via de fietsroutenetwerk te rijden?

Graag jullie ervaringen en inzicht :)

Alvast bedankt

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010, 16:39 
chauffeur

is best wel een beetje heuvelig, maar niet onoverkomelijk en ik weet niet of het fietsroutenetwerk zoveel platter gaat zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010, 19:25 
Nieuweling

Dag Slangetje,
Weet jij of je goed kan doorrijden zonder al te veel stoplichten of rotondes?
En of de weg een beetje veilig is? Brede fietspaden in goede staat, of een paar verflijnen over de weg?

mvg,

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010, 21:17 
General Manager

ik ben helemaal niet thuis in deze streek, ik heb er dus de routeplanner even bijgenomen.
door gewoon 'autowegen' te nemen kom je aan een afstand van ongeveer 65 km (+/-5km) dan neem ik uw vooropgestelde weg van hasselt over diest, aarschot naar heist op den berg.

als ik de fietsroute een beetje volg neem ik vanuit hasselt het albertkanaal tot in Olen, van daar over morkhoven, wiekevorst naar heist op den berg.
ik weet echter niet of je van in hasselt tot en met olen volledig langs albertkanaal kunt fietsen, maar ik denk van wel. en het korte stukje van olen naar heist od berg weegt zeker op tegen het lange stuk over N-wegen.

wat meer is: de afstand is ook 65 km (+/-5km) dus daar moet je het zeker niet voor laten, denk ik dan. en langs albertkanaal heb je nogal weinig verkeerslichten als ik het me goed herinner;

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010, 8:08 
chauffeur

spruitje schreef:
ik weet echter niet of je van in hasselt tot en met olen volledig langs albertkanaal kunt fietsen, maar ik denk van wel. en het korte stukje van olen naar heist od berg weegt zeker op tegen het lange stuk over N-wegen.
Van in Wijnegem tot Genk, kan je volledig langs het kanaal op enkele omleidingen wegens werken na.
Ik zou ook het kanaal volgen, heb de route tussendoor één keer gedaan en dat was tijdens een veel te lange fietsnacht. Rondpunten en lichten heb je op elke baan, maar als ik het me goed herinner zijn er meer rondpunten dan lichten.

Mi *blijft zweren bij een te saai kanaal, al het was het maar om de weg niet te verliezen*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 12:27 
Belofte

Ik ken de weg die je aangeeft vanaf Halen tot in Heist-op-den-Berg. Het laatste stuk (Aarschot-Heist) kan ik niet aanbevelen met een fiets. Een alternatief is in Diest via Molenstede, Averbode, Blauberg, Herselt, Westmeerbeek. Die meeste van die wegen ken ik ook en kan ze aanbevelen. In Diest heb je wel een kuitenbijtertje naar Molenstede. Momenteel wordt er gewerkt aan de op- en afritten van de A2-E314 in Halen. Daardoor rij je best via een fiestpad dat loopt tot aan de Halve Maan in Diest. Dit alternatief is aangeduid.

Het alternatief langs het Albertkanaal laat toe om zonder al te veel ander verkeer door te rijden. Je kan het Albertkanaal volgen via het jaagpad op rechteroever tot aan de tweede brug na de sluizen bij Herentals. Deze brug moet je over richting Herenthout en dan via Itegem naar Heist. Dit is misschien langer in afstand en een beetje eentonig maar veiliger en met minder hindernissen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur