| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
cvvracing Nieuweling

|
Geplaatst: Za 24 Feb 2007, 22:52 Onderwerp: De metamorfose van WAW 003 |
|
|
Na die natte zomer van vorig jaar en al het fileleed op onze wegen vond ik dat er toch dat er dringend eens iets aan moest gedaan worden.
Ik ben zelf een fervent mountainbiker, maar steeds in een nat pak thuiskomen van of naar m'n werk of op trainingen ben ik meer dan zat. Ook al die files op onze wegen zijn er me echt te veel aan. Ik moet 2 ŕ 3 keer per week naar Oost-vlaanderen. Met de wagen is dit smorgens en s'avonds een zeer slechte verbinding. Gevolg de WAW003
Ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk een WAW hebben maar na het horen van al die wachtlijsten, ben ik beginnen rondkijken naar een okkazie. Ik heb me deze onmiddelijk aangeschaft.
M'n eerste indruk toen de WAW voor m'n deur stond was een zeer knap stuk techniek maar "amaai hier is werk aan. Na het lezen van al de verhalen hier heb ik gemerk dat deze WAW al heel wat heeft meegemaakt"
Veel dingen stonden me aan deze WAW niet aan.
OA:
- veel te dik geplamuurd waardoor de plamuur op verschillende plaatsen gebarsten was.
- Lak in slechte staat ook ondanks onlangs Herspoten.
-De binnenkant was ronduit slordig.
-Halogeenverlichting uit de oertijd.
-Versleten versnellingssysteem.
-De isolatie waarop een laagje carbon was aangebracht was helemaal stuk. (bevestiging stoeltje)
-Enz.
Gevolg : De metamorfose van WAW 003
Hierbij de foto's van aankoop tot finish.
Zo was hij bij aankoop zoals u ziet niet helemaal ok.
Vervolgens begonnen met verwijderen van alle overtollige plamuur en verf.
De bodem volledig gladgemaakt en alle naden en randen van de kast gladgeschuurd
Alle putten en bulten opgevult en gladgeschuurd met epoxy plamuur. Alsook nieuwe lampen geplaatst (cat-eye el530) Helaas geen foto's van genomen )
Begonnen met de bodem aan te passen, hier is het meeste werk ingekropen. Eerst alu profielen aangepast aan de bodem deze staan op een zeer dunne rubber tegen het kraken. Vervolgens een stuk carbon kevlar uitgesneden en aangepast. Vervolgens alles mooi geplakt .
Alsook het stuk waar je knieen onderzitten heb ik een laagje extra carbon kevlar aangebracht. Eén laagje vond ik juist te dun moest je er maar is pardoes met de knie tegenstoten, zo heb je minder kans op schade aan je lak.
Ook de kappen zijn aangepast alle naden zijn mooi glad en aan de bevestigingen voor de bouten is een klein stukje kevlar aangebracht.
Alles is nu mooi opgeschuurd en opgeknapt nu enkelde WAW naar de garage brengen (Deze is binnengebracht bij LE cars http://www.lecars.be voor volledige herlakking.
Na lang nadenken heb ik besloten om ze in het rood te lakken en de binnenkant beige. Ik had graag een andere kleur gehad maar veiligheid boven alles
Eindelijk geschuurd en gespoten nu enkel nog monteren en bollen.
Ik laat jullie nu genieten van de foto's, na zoveel uur hard werken is ze toch afgeraakt.
Er volgen nog een paar kleine aanpassingen eerdaags
Oa:
Wieldoekjes en nog een ledstrip ipv de smart lichtjes.
PS: De banaan bolt rond in Edegem zijn we al met 2 in deze gemeente . Ik ben er onlangs nog mee langs Koen geweest (WAW002) hebben we nog enkele leuke foto's gemaakt van onze beauties deze volgen later.
Greetz
Chris |
|
| Naar boven |
|
 |
Luc Willaert General Manager

|
|
| Naar boven |
|
 |
Duckjibepete dokter

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 5:02 Onderwerp: |
|
|
Ward had de zijne toch zwart geverfd? _________________ ride to live, live to ride |
|
| Naar boven |
|
 |
Duckjibepete dokter

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 5:04 Onderwerp: |
|
|
Ward had de zijne toch zwart geverfd? En in Wilrijk éne, en in Mortsel die van Koen. Zijn er dus al vier om minder dan 6km... fileprobleem rond Antwerpse?...  _________________ ride to live, live to ride |
|
| Naar boven |
|
 |
Edje General Manager

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 8:58 Onderwerp: |
|
|
Gewoon heel mooi werk en veel tijd ingestoken.
Veel rijplezier en de waw zal happy zijn met zijn tweede leven.
Als het de van Wardje is staat hij nu zeker te glunderen boven de wolken. _________________ Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
Kilometerlijst 2010
www.limburgseliggers.be |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan.E chauffeur

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 9:23 Onderwerp: |
|
|
Ferm gedaan, daar zitten veel uren werk in, maar het resultaat is er dan ook naar. De voorlichten vind ik zeer knap ingewerkt. De kleur valt zeer goed mee. De beige binnenkant vind ik persoonlijk iets minder (wat te licht naar mijn goesting), maar dat is een kwestie van smaak. Proficiat...
Hopelijk heb je er veel plezier van en mogen we je begroeten op een van onze tochten. |
|
| Naar boven |
|
 |
allewedertje General Manager

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Nu nog wieldoekjes op die kale wielen en hij zal helemaal af zijn !
Tihamér -houdt niet van kale wielen op velomobielen (hč, dat rijmt ) _________________ i ride my bikes to ride my bikes |
|
| Naar boven |
|
 |
Johan Clerx General Manager

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 10:20 Onderwerp: |
|
|
Extreem make-over!
Mooi om te zien dat Wardje's WAW terug in het land is en oponieuw rondkart. Alleen oppassen dat ze je der niet in opsluiten  |
|
| Naar boven |
|
 |
cvvracing Nieuweling

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 10:47 Onderwerp: |
|
|
| Duckjibepete schreef: | | Ward had de zijne toch zwart geverfd? |
De WAW is oorspronkelijk rood geweest dan zwart gespoten vervolgens terug pompoenrood en nu is hij terug in het rood.
De naafkapjes ga ik er komende week inplaatsen.
Grtz |
|
| Naar boven |
|
 |
Jef chauffeur

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 11:30 Onderwerp: |
|
|
WAAAAW!!! knap werk.
| Duckjibepete schreef: |
En in Wilrijk éne, en in Mortsel die van Koen. Zijn er dus al vier om minder dan 6km... fileprobleem rond Antwerpse?... |
In en rond Antwerpen zit het verkeer nu toch altijd in de knoop, maar ik zal wel aan de kant blijven met mijn Alleweder als die koersmachientjes langskomen
Als ik 1 woordje van kritiek mag uiten, .... dat schildje is niet echt van een milieuvriendelijk voertuig en in die soort past bij rood beter een "paardje op gele achtergrond", maar toch zeer knap gedaan en ik zou zeggen, nog veel plezier ermee.
En JanE. ik vind persoonlijk die beige binnenkant zeer geslaagd.
Al een geluk dat smaken verschillen he.  _________________ Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger. |
|
| Naar boven |
|
 |
cvvracing Nieuweling

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 12:22 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | dat schildje is niet echt van een milieuvriendelijk voertuig en in die soort past bij rood beter een "paardje op gele achtergrond", |
Ik rijd in het dagelijkse leven rond (voornamelijk weekends ) met zo'n p*****e paardje, daarmee dat ik er geen paardje met gele achtergrond heb op geplaatst  |
|
| Naar boven |
|
 |
Bak Junior

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 14:14 Onderwerp: |
|
|
Daar zit nogal wat serieus werk in...
Ben onder de indruk, zeer fraai!
Veel plezier ermee en houd de glimmende kant boven... _________________ "Think outside the bun" |
|
| Naar boven |
|
 |
paulheyndrickx Kopman

|
Geplaatst: Zo 25 Feb 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Prachtig werk! Amaai, wat een geduld en toewijding! _________________ Groeten,
Paul |
|