Ik denk dat er vandaag een Python-record is gevestigd.
Tijdens een ritje over de grote speelplaats met de Python, wou ik eens pogen om tussen de palen van de basketbalring te rijden. Ik botste op de een van de palen. Natuurlijk begon de jeugd die aanwezig was te lachen.
In een vlaag van ...euh... onbezinnenheid (denk ik) riep ik: "Ok, de eerste die met deze fiets door deze palen kan fietsen voor er drie dagen om zijn krijgt 100 euro." Euh ... ik had direkt hun aandacht. Het was effie stil. Toen er een vroeg: "Meester, meent ge dat?", zei ik "Ja".
Er was een klas die twee uur studie had. Ik gaf praktijk. Die kerels vroegen of ze de Pyhton mochten gebruiken voor te trainen. Ik gaf toe. Vier van de vijf konden (zoals verwacht) nog geen meter vooruit geraken. Maar Willem was er heel snel mee weg. Hij had nog niet op de Pyhton gereden. Had enkel veel skate-ervaring. Of was het inlines-skates? Maar op anderhalf uur had hij de (voor mij geziene onmogelijke) opdracht uitgevoerd. Hij was vertrokken op de kleine speelplaats, rond een set banken gereden, naar de grote speelplaats gereden, daar ook rond een obstakel gereden en dan ... door die palen. Waaaw! Pthon rijder op anderhalf uur. Chapeau! En ... ikke 100 euro armer.
Zal me leren van zo'n uitspraken te doen!